Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA MŁODSZYCH DZIECI
6.30-8.15 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, ćwiczenia poranne.
8.15-8.30 Przygotowanie do śniadania.
8.30-9.00 Śniadanie.
9.00-14.00 Realizowanie podstawy programowej
9.00-11.15 realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej: spacery, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe, zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę), utrwalenie poznanych wierszy i piosenek. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy ruchowe.
11.15-11.30 Przygotowanie do obiadu (II danie).
11.30-12.00 Obiad (II danie).
12.00-13.45 Leżakowanie.
13.45-14.00 Przygotowanie do obiadu (I danie).
14.00-14.15 Obiad (I danie-zupa).
14.15-17.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
6.30-8.15 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, ćwiczenia poranne.
8.15-8.30 Przygotowanie do śniadania.
8.30-9.00 Śniadanie.
9.00-14.00 Realizowanie podstawy programowej
9.00-11.45 realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej: spacery, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe, zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy ruchowe.
11.45-12.00 Przygotowanie do obiadu (II danie).
12.00-12.30 Obiad (II danie).
12.30-12.45 Ćwiczenia relaksacyjne.
12.45-14.00 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
14.00-14.15 Przygotowanie do obiadu (I danie).
14.15-14.30 Obiad (I danie-zupa).
14.30-17.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami.